آشنایی با دوربین ورزشی گوپرو هیرو 9 (GoPro Hero 9)
نوشته شده توسط : minidvpro.com

دوربین ورزشی گوپرو هیرو 9 مشکی

مزایا
تا کیفیت 5K با سرعت 30 فریم در ثانیه
ال سی دی رنگی جلو
تثبیت کننده ویدیوی استثنایی
حرکت آهسته تا 240 فریم بر ثانیه HD
تصویربرداری تایم لپس، بافر و HDR
شارژ USB-C
پشتیبانی قوی از برنامه
فشرده و ضد آب

معایب

احتمالاً باتری های اضافی نیاز داشته باشید
قیمت با تخفیف از همه خرده فروشان در دسترس نیست

ویژگی های دوربین ورزشی گوپرو هیرو 9

Dimensions 2.8 by 2.2 by 1.3 inches
Weight 5.6 oz
Type Action Camera
Sensor Resolution 20 MP
Sensor Type CMOS
Memory Card Slots 1
Memory Card Format microSD, microSDHC, microSDXC
Stabilization Digital
Display Size 2.3 inches
Touch Screen Yes
Connectivity Bluetooth, GPS, USB-C, Wi-Fi
Maximum Waterproof Depth 33 feet
Video Resolution 5K
HDMI Output None
Flat Profile Yes

برای اولین بار پس از سال ها، GoPro طراحی دوربین اکشن پرچمدار خود را تغییر داد. Hero9 Black (349.98 دلار با اشتراک یک ساله GoPro) کمی بزرگتر از Hero8 Black سال گذشته است که هنوز در حال فروش بود. این به خوبی از فضای اضافی استفاده می‌کند - مقداری عمر اضافی را به باتری پمپ می‌کند، پانل اطلاعات تک رنگ قدیمی را با نمایشگر جلویی تمام رنگی تعویض می‌کند و از لنزهای اضافی پشتیبانی می‌کند. اگر این ارتقاها برای شما قانع کننده هستند، پیشنهاد ارزشمند دیگری از GoPro است، اما باید با Hero8 Black فوق العاده سال گذشته با قیمت 50 دلار کمتر رقابت کند.

Hero9 دارای شاسی جدیدی است که کمی بزرگتر از نسل قبلی است، اما هنوز هم یکی از کوچکترین دوربین های 4K موجود است، و مطمئنا کوچکترین دوربینی است که با پشتیبانی از ضبط 5K دیده ایم، تنها با ابعاد 2.8 در 2.2 در 1.3 اینچ. HWD) و 5.6 اونس.

gopro hero 9 black

قاب بزرگتر دارای باتری بزرگتر، LCD لمسی عقب بزرگتر (2.3 اینچ) است، و درست مانند رقیب DJI Osmo Action، یک نمایشگر رنگی در جلو، بنابراین می توانید هنگام ضبط عکس های سلفی برای vlog و موارد مشابه، کادربندی خود را حفظ کنید. .

گیره‌های نصب در قاب قرار می‌گیرند و برای ذخیره‌سازی در بدنه جمع می‌شوند. Hero9 هنگام جمع شدن روی یک سطح صاف به‌صورت عمودی قرار می‌گیرد. دوربین‌های کوچکی مانند این هنگام نصب بهترین استفاده را دارند - خواه در جلوی دوربین شما باشد تخته موج سواری یا روی چوب سلفی.

دوربین مقاوم و ضد آب است. می توان آن را تا 33 فوت بدون قاب محافظ زیر آب فرو برد، و نمای بیرونی آن به اندازه کافی ناهموار است که بدون نگرانی (بیش از حد) از سقوط و غلت خوردن جان سالم به در می برد.

قسمت پشتی تمام صفحه است، با کمی حاشیه مورد انتظار. منظره کمی بزرگتر از آن چیزی است که با Hero8 دریافت می کنید، اما این یک پیشرفت خارق العاده نیست - فقط استفاده مناسب از فضا. رابط کاربری نسبت به Hero8 تغییر نکرده است—شما دسترسی آسانی به تعدادی از پیش‌تنظیمات ویدیویی قابل تنظیم دارید، که با توجه به گزینه‌های رزولوشن و نرخ فریم گسترده، یک امتیاز مثبت است.

صفحه نمایش کمی بزرگتر آیکون ها و دکمه های کمی بزرگتر را ایجاد می کند، اگر انگشتان شما کمی دست و پا چلفتی باشند خوب است. کاربران اولیه Hero9 با تجربه لمسی نسبتاً ضعیفی مواجه شدند، اما GoPro برای بهبود صفحه نمایش از طریق سیستم عامل کار کرده است.

با به‌روزرسانی میان‌افزار، نمایشگر Hero9 تقریباً به تمام لمس‌های من پاسخ می‌دهد، فقط ضربه‌های نگاهی از دست رفته است. به طور خلاصه، با دقت مورد انتظار عمل می کند. هنوز یک تاخیر بسیار جزئی در پاسخ رابط کاربری وجود دارد، فقط به اندازه ای که قابل توجه باشد، اما این یک معامله شکن نیست - فقط به اندازه Hero8 سریع نیست.

دوربین ورزشی گوپرو hero 9 black gopro

صفحه‌نمایش جلو از لمس پشتیبانی نمی‌کند و نمای عریض نیست، اما برای اندازه‌گیری قاب به شما کمک می‌کند. این کار فرآیند نصب دوربین و تنظیم فریم را کمی آسان‌تر می‌کند، به خصوص اگر می‌خواهید خود را در عکس قرار دهید. اگر می‌خواهید کادربندی دقیقی داشته باشید، می‌توانید نوارهای صندوق نامه اضافه کنید، اما تصویر به طور قابل توجهی کوچکتر است. همچنین می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که مانند Hero8 و مدل‌های قبلی به عنوان نمایشگر اطلاعات عمل کند.

دستورات صوتی نیز در دسترس هستند. می توانید جملاتی مانند "GoPro، ضبط کنید" را بگویید و دوربین دستورات شما را دنبال می کند. این ویژگی است که من تمایل دارم آن را خاموش کنم - کار می کند، اما ممکن است کمی مشتاق گوش دادن باشد. من صدا را از تلویزیون دریافت کرده ام، در نزدیکی ایستگاه شارژ دوربینم، ضبط GoPro را با مدل های دیگر در بیش از یک بار شروع کنم. Hero9 به شما امکان می دهد ویژگی Wake on Voice را تغییر دهید، بنابراین می توانید کنترل صدا را به زمانی که دوربین از قبل روشن است محدود کنید.

لوازم جانبی و اتصال

لوازم جانبی افزودنی - GoPro آنها را Mods می نامد - از Hero8 ادامه می یابد، اما تغییر در فاکتور شکل به این معنی است که شما باید موارد جدیدی تهیه کنید. می‌توانید یک قاب Media Mod برای صدای بهتر و چند کفش برای نصب لوازم جانبی با قیمت 79.99 دلار اضافه کنید. همچنین یک ال سی دی 2 اینچی بزرگتر در جلو و یک چراغ روی دوربین موجود است.

Hero9 همچنین از یک لنز افزودنی جدید به نام Max Lens Mod (99.99 دلار) پشتیبانی می کند. لنز تبدیل زاویه دید را باز می کند و حداکثر 155 درجه را می گیرد و پشتیبانی از قفل افق را در همه حالت های تثبیت کننده اضافه می کند. همانطور که GoPro در برخی از فیلم‌های نمونه نشان داده است، با روشن بودن آن، می‌توانید افق خود را حفظ کنید، حتی اگر دوربین در هواپیما در حال چرخش بشکه نصب شده باشد. ما فرصتی برای آزمایش لنز نداشتیم.

همچنین Hero9 Black Bundle با قیمت 50 دلار بالاتر از GoPro استاندارد وجود دارد. این دستگاه یک باتری دوم، یک کارت حافظه 32 گیگابایتی و یک دستگیره دستی را در میان چند مورد کوچک دیگر اضافه می کند. اگر از قبل به خرید باتری های اضافی فکر می کنید، ارزش خوبی دارد. یک کیف حمل همراه با آن دریافت می‌کنید، اما این کیف همراه با دوربین نیز ارائه می‌شود—GoPro با این نسخه به بسته‌بندی بدون پلاستیک و قابل استفاده مجدد رفته است.

دوربین ورزشی gopro hero 9 هیرو 9

این دوربین شامل بلوتوث، جی‌پی‌اس، وای‌فای و همچنین یک اسلات میکرو اس‌دی و یک پورت USB-C برای شارژ و بارگذاری ویدیو روی رایانه شخصی است. ارسال کلیپ ها به تبلت یا تلفن برای ویرایش باید از طریق اتصال Wi-Fi انجام شود.

GoPro وعده می دهد که بزرگترین باتری ضبط Hero9 را برای مدت طولانی تری حفظ می کند، و این درست است، اما مدت زمان بیشتر بستگی به تنظیمات ویدیوی شما دارد. با سرعت 5K 30 فریم در ثانیه، Hero9 Black حدود 80 دقیقه زمان ضبط را قبل از خاموش شدن با هشدار باتری کم می گذراند، که 10 دقیقه طولانی تر از Hero8 در 4K 60 فریم بر ثانیه است.

دوربین کمی داغ می شود، اگر از آن برای کلیپ های بلند استفاده می کنید، نگران کننده است. من توانستم حدود 65 دقیقه فیلم 4K60 را قبل از اینکه خودش خاموش شود اجرا کنم که برای یک دوربین اکشن بسیار معمول است. با این حال، باتری منبع بزرگی برای گرما است - اگر بتوانید دوربین را از طریق یک منبع USB خارجی تغذیه کنید، قبل از داغ شدن بیش از حد، می توانید مدت زمان بیشتری ضبط کنید.

GoPro به عنوان یک سرویس

علاوه بر سخت افزار عالی، GoPro با نرم افزار خود خود را از تعدادی اکشن کم ارزان قیمت جدا کرده است. برنامه گوشی هوشمند GoPro (برای اندروید و iOS) کاملاً کاربردی است، اگر به دنبال اشتراک‌گذاری یک کلیپ سریع هستید، ویرایش‌های خودکار در دسترس است، و جدول زمانی پیشرفته‌تر و پشتیبانی کوتاه‌تر برای ویرایشگرهای جدی که قبلاً در Adobe یا Final Cut نیستند. زیست بوم.

برخی ویژگی‌ها برای سرعت بخشیدن به انتقال بی‌سیم برای ویرایشگرهای موبایل در دوربین تعبیه شده است. این می‌تواند کلیپ‌های کوتاهی با طول‌های از پیش تعیین‌شده، از ۱۵ ثانیه تا سه ساعت ضبط کند، و یک حالت Hindsight جدید به‌طور مداوم ۳۰ ثانیه بافر می‌کند و تنها زمانی که به دوربین بگویید، ویدیو را ذخیره می‌کند. اگر می‌خواهید یک ابزار روب گلدبرگ راه‌اندازی کنید و آن را به خوبی ثبت کنید، Hindsight این کار را انجام می‌دهد تا مجبور نباشید تمام تلاش‌های ناموفق خود را برای شکوه YouTube از بین ببرید.

اشتراک GoPro همچنین به شما امکان می دهد از Hero9 به عنوان وب کم برای پخش زنده با پشتیبانی از سرویس هایی مانند YouTube، Facebook و Twitch استفاده کنید. حتی بدون اشتراک، می‌توانید از Hero9 به‌عنوان یک وب‌کم USB برای سیستم‌های macOS و Windows استفاده کنید، اگرچه GoPro هنوز پشتیبانی ویندوز را به‌عنوان نسخه بتا صورت‌حساب می‌کند.

هرچند این روزها اپلیکیشن ها و سرویس های ابری دست به دست هم داده اند. GoPro با اشتراک پولی خود که تا همین اواخر با نام GoPro Plus شناخته می‌شد، ردپای Adobe Creative Cloud را دنبال کرده است. این شرکت پلاس را از نام خود حذف می کند و یک اشتراک یک ساله را با خرید Hero9 Black همراه می کند.

پس از آن، حدود 50 دلار در سال هزینه دارد. در ازای پول خود، یک سطل فضای ذخیره‌سازی ابری نامحدود برای فیلم‌برداری، تا دو تعویض در صورت شکست Hero9 و تخفیف 50 درصدی روی پایه‌ها و لوازم جانبی از ویترین فروشگاه آنلاین GoPro دریافت می‌کنید. با بسته‌بندی این سرویس، GoPro امیدوار است که به اندازه کافی برای شما مفید باشد که بتوانید هزینه آن را پرداخت کنید.

همچنان می‌توانید دوربین را بدون اشتراک همراه بخرید، اما بیشتر پرداخت می‌کنید—449.99 دلار—و کمتر دریافت می‌کنید.

پیکسل های بیشتر برای 5K

حسگر تصویر Hero9 پس از مدتی از اولین ارتقای بزرگ خود لذت می‌برد، رزولوشن ثابت را از 12 مگاپیکسل به 20 مگاپیکسل و ویدیو را از 4K به 5K افزایش می‌دهد – اگرچه ما فکر می‌کنیم که اکثر افراد برای گزینه‌های نرخ فریم همه‌کاره‌تر به رزولوشن 4K و وضوح کمتر پایبند هستند.

در رزولوشن 5K شما به ضبط 24p یا 30p محدود می‌شوید—برای ویدیوهای ویدیویی عالی، یا ترکیب برخی از فیلم‌های دوربین اکشن در یک پروژه سینمایی. در رزولوشن 4K و وضوح کمتر، تقریباً با مجموعه ویژگی های Hero8 مطابقت دارد - تا 60 فریم در ثانیه در 4K، 120 فریم در ثانیه در 2.7K و 240 فریم در ثانیه در 1080p.

می‌توانید GoPro Color آماده ویرایش را انتخاب کنید یا از نمایه Flat با آزادی بیشتر برای تنظیم دقیق رنگ به تنهایی استفاده کنید. زاویه دید نیز قابل تنظیم است—شما می توانید برای کار در فضاهای تنگ و نماهای بزرگ، نمای فوق عریض را با مقداری انحراف خمیده انتخاب کنید، یا به یک نمای خطی تغییر دهید که خطوط را صاف می کند، در حالی که هنوز پوشش گسترده ای را ارائه می دهد.

تثبیت در هر حالت موجود است. GoPro سیستم دیجیتال خود را HyperSmooth می نامد و به نام خود عمل می کند. این دوربین ضربه‌ها و تکان‌ها را از فیلم‌های دستی با سختی حذف می‌کند. یک حالت قوی‌تر، HyperSmooth Boost نیز وجود دارد - اگر در حال ضبط یک فعالیت شدید با حرکات زیاد دوربین هستید، می‌توانید آن را روشن کنید، اما Boost یک برش جزئی ایجاد می‌کند.

این دوربین همچنین تایم لپس انجام می دهد و عکس های ثابت می گیرد. سیستم Time Warp GoPro زمان را به روش‌های جالبی فشرده می‌کند—شما می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که در فواصل زمانی کار کند، یا همانطور که من برای فیلم آزمایشی خود انجام دادم، به تنهایی از افزایش سرعت استفاده کنید. HyperSmooth با Time Warp درست مانند ویدیوهای معمولی کار می کند.

عکس‌ها با کیفیت ۲۰ مگاپیکسل در دسترس هستند—اگر فیلم‌های ۵K ضبط کنید، می‌توانید یک عکس ۱۴.۸ مگاپیکسلی را نیز از هر فریمی استخراج کنید. من به کسی پیشنهاد نمی‌کنم که GoPro را به‌عنوان دوربینی که فقط عکس می‌گیرد یا دوربین اول عکاسی می‌کند، بخرد، اما گرفتن عکس‌هایی با Hero9 شرم‌آور نیست. حالت عکس HDR به ویژه خوب است - برخی از معایب استفاده از یک دوربین سنسور کوچک برای جمع‌آوری تصاویری که جزئیات را هم در نقاط برجسته و هم در سایه‌ها بدون نیاز به ویرایش حفظ می‌کنند، برطرف می‌کند.

کیفیت فیلمبرداری دوربین ورزشی گوپرو هیرو 9

لنز شارپ است و در صورت تمایل می توانید دوربین را طوری تنظیم کنید که با فرمت Raw کار کند. به خصوص اگر می خواهید عکس های فوق عریض بگیرید و نمی خواهید روی یک دوربین لنز قابل تعویض سرمایه گذاری کنید یا گوشی هوشمند خود را به مدلی با لنز فوق عریض ارتقا دهید، جذاب است.

میکروفون درون دوربین بسیار خوب است، به خصوص اگر آن را رو به جهت خود داشته باشید. این کار خوب بود که صدای من را در منطقه ای با مقداری نویز پس زمینه شنیدم، اما وقتی سعی می کنید از پشت دوربین روایت کنید نه از جلو، یک قدم از دست می رود. تا به امروز، گوپرو مکس هنوز بهترین میکروفون درون دوربین شرکت را دارد، اما طراحی 360 درجه آن، وضوح و گزینه‌های اسلوموشن را محدود می‌کند.

گزینه Premium GoPro

Hero9 Black به‌روزرسانی سالانه مورد انتظار GoPro برای دوربین اکشن خیمه‌ای خود است، و تا آنجا که توانایی تصویربرداری دارد، به همان خوبی است که انتظار دارید. جعبه ابزار ویدئویی آن گسترده است، با تمام گزینه های 4K و کمتر در Hero8، به علاوه ضبط 5K اگر پیکسل بیشتری می خواهید. کیفیت عکس نیز بهبود یافته است، تا 20 مگاپیکسل، و گزینه‌های خام و HDR علاوه بر ضبط معمولی JPG وجود دارد.

ویدئو، حتی فیلم‌های اسلوموشن و تایم لپس، تثبیت می‌شوند. HyperSmooth 3.0 دیجیتال GoPro بسیار عالی است و برای کمک به سطح افق توسعه یافته است. Hero9 را روی یک قبضه تپانچه سوار کنید و از ویدیویی لذت ببرید که همانقدر صاف و پایدار است که با سیستم گیمبال می‌بینید، بدون حجیم یا تنظیم اضافی.

دوربین ورزشی gopro hero 9

صفحه‌نمایش جلویی جذابیت‌هایی را برای ولاگرها ایجاد می‌کند، همچنین توانایی استفاده از میکروفون با کیفیت بالاتر موجود در افزونه Media Mod. ابزارهای ویرایش گوشی هوشمند، ساختار محکم و ضد آب و زمان‌های ثبت طولانی‌تر (در مقایسه با Hero8) بسته را کامل می‌کنند.
به ویژه هنگامی که همراه با اشتراک GoPro با قیمت 349 دلار خریداری شود، جذاب است. با این حال، همه خرده فروشان این بسته را ارائه نمی دهند. شما مطلقاً نباید برای این دوربین 450 دلار بپردازید، به خصوص زمانی که می توانید یک Hero8 Black را با قیمت حدود 300 دلار تهیه کنید.

برای مشتری GoPro که همه چیز را می‌خواهد، Hero9 Black یک تجربه کامل است و اگر عاشق ال سی‌دی جلو هستید یا هوس نمای فوق‌العاده وسیعی را دارید که می‌توانید در ارتباط با Max داشته باشید، ارزش کمی هزینه بیشتر را دارد. افزودنی لنز برای بقیه ما، Hero8 Black بیشتر راه را با اندکی کمتر می‌گذراند و انتخاب سردبیران ما باقی می‌ماند.

خرید دوربین ورزشی گوپرو هیرو 9 - gopro hero 9 black

برای خرید آسان دوربین فیلمبرداری ورزشی گوپرو هیرو 9 میتوانید وارد وب سایت مینی دی وی پرو شوید و در قسمت لیست دوربین های ورزشی یا اکشن کمرا - دوربین ورزشی خود را انتخاب کنید یا وارد لینک (دوربین ورزشی و اکشن کمرا هیرو 9 - gopro hero ) شوید.




:: برچسب‌ها: دوربین ورزشی گوپرو هیرو 9 , gopro hero 9 ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: